سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین کافه های شهر مشهد

 

 

یک بخش مهم از جاذبه های گردشگری مشهد مربوط به مکانهایی که از نظر فرهنگی برای نسل جوان این شهر اهمیت زیادی دارد: کافه ها. این مکانهای دلنشین، زیبا و دنج سالهاست که در این مقصد گردشگری محبوب طرفداران خاص خود را پیدا کرده اند و علاوه بر جوانان اهل این شهر هزاران گردشگری را که از سایر نقاط ایران به مشهد سفر میکنند را نیز به سمت خود جذب میکنند. تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید تا با تعدادی از برترین کافه های شهر مشهد آشنا شوید.

 

1. کافه نبات

نورپردازی لطیف، استفاده از آجرهای سرخ در معماری داخلی، مبلمان چوبی و عطر بی نظیر نوشیدنی های دلپذیر باعث شده است که فضای داخلی کافه نبات برای یک نشست دوستانه بسیار مناسب باشد. این جاذبه گردشگری که تا حدودی حال و هوای کافه های اروپا را دارد در میان جوانان و دانشجویان شهر مشهد بسیار محبوب است. کافه نبات مکانی است که در آن شما شاهد جوانانی خواهید بود که به بحثهای متنوعی در زمینه هنر یا سیاست مشغول هستند. علاوه بر این فضای داخلی شاداب نباید از طعم متنوع چای هایی که در اینجا سرو میشود و همچنین پیش غذاهای این جاذبه گردشگری غفلت کنید. اگر قصد داشتید که در تور خود برای صرف صبحانه به یک کافه خاص بروید به شما پیشنهاد میکنیم که کافه نبات را در فهرست اصلی خود قرار دهید.

 

2. کافه شکر

کافه شکر یکی از دوستانه ترین محیط هایی است که در تور مشهد شما میتوانید از آن بازدید کنید و البته بدون شک عاشق فضای حاکم بر آن خواهید شد. این کافه زیبا و دلپذیر همانگونه که از اسمش پیداست قرار است یک خاطره شیرین را برای سفر شما بسازد. پس در اینجا اصلا به خود تردید راه ندهید و سعی کنید یکی از میزهای مناسب کافه را به خود اختصاص دهید و ساعتی را در کنار همراهان خود در اینجا طی کنید. در این جاذبه گردشگری چندین نوع از غذاهای سبک غربی سرو میشود که شما میتوانید یکی از آنها را به عنوان یک میان وعده انتخاب کنید و با لذت تمام میل کنید.

 

3. کافه رترو

یکی از بی نظیرترین کافه هایی که شما در مشهد فرصت بازدید از آنها را خواهید داشت کافه رترو است. این جاذبه گردشگری که در بلوار پیروزی شهر مشهد واقع شده است از یک طراحی و چیدمان هنری خاص برخوردار است که شما را به یاد دوران کلاسیک دهه 60 و 70 میلادی میبرد. علاوه بر این فضای هنری و زیبا باید این نکته را نیز اضافه کرد که در کافه رترو قهوه های متنوعی سرو میشود که همه در میان مهمانان این کافه زیبا محبوب هستند. بنابراین در هنگام حضور در این کافه در مورد آزمودن طعم قهوه هایی که در اینجا به مشتریان ارایه میشود لحظه ای شک نکنید. علاوه بر این باید به شما گفت که کافه رترو از یک منوی غذایی بسیار متنوع و خوشمزه برخوردار است که برای رفع خستگی و تجدید قوای گردشگرانی که در تور مسافرتی خود به شدت مشغول گشت و گذار در میان جاذبه های گردشگری مشهد هستند بسیار مناسب میباشد.

 

4. چایخانه سنتی هزار دستان

این کافه که در اصل یک رستوران یا چایخانه سنتی ایرانی است به سبب دکوراسیون ایرانی خود در میان گردشگران بسیار محبوب است. در این چایخانه از تزییناتی استفاده شده است که بیانگر تاریخ غنی و پر بار سرزمین ایران است. در گوشه و کنار فضای اینجا شما میتوانید شاهد یک چیدمان هنرمندانه از هنر ایرانی باشید و به خواندن شعرهای زیبا و حماسی ابوالقاسم فردوسی بپردازید که در تابلوهای زیبایی که بر دیوار اینجا نصب شده است حک گردیده است. تمام فهرست غذاها و نوشیدنی هایی که در چایخانه سنتی هزار دستان ارایه میشود ایرانی هستند. اگر از طرفداران پر و پا قرص فرهنگ غذایی ایران هستید و دوست دارید که در یک محیط سنتی شام یا ناهار خود را میل کنید حتما باید در بخشی از تور ارزان مشهد به این جاذبه گردشگری بی نظیر سر بزنید. چایخانه سنتی هزار دستان در خیابان جنت شهر مشهد واقع شده است.

 

5. کافه کوک

تعداد زیادی از گردشگران دوست دارند که در بخشی از سفر خود از مکانهایی برای صرف غذا و نوشیدنی استفاده کنند که دارای سبک مدرنی هستند. اگر شما هم جزء این دسته از گردشگران هستید باید بدانید که در مشهد انتخابهای خوب و مناسبی در پیش روی شما قرار دارد. کافه کوک یکی از مدرنترین کافه های شهر مشهد است که به سبب طراحی هوشمندانه و نورپردازی خلاقانه خود یک حس متفاوت و کاملا مدرن را به مشتریان خود منتقل میکند. این جاذبه گردشگری فرهنگی در نزدیکی خیابان خیام مشهد قرار دارد. شما در اینجا فرصت آن را خواهید داشت تا از میان طیف متنوعی از غذاهای اروپایی، ایتالیایی و فرانسوی که به سبک ایرانی طبخ میشوند یکی را به عنوان میان وعده یا غذای اصلی خود انتخاب کنید. بسیاری از کسانی که برای استراحت به این کافه سر میزنند دوست دارند طعم کیکهای خوشمزه کافه کوک را امتحان کنند. شما هم اگر دوست داشته باشید میتوانید یکی از کیکهای مخصوص کافه کوک را چاشنی نوشیدنی داغ یا خنک خود نمایید.

 

6. کافه فنجون

کافه فنجون یکی از کافه های مشهور بلوار سجاد مشهد است. این مکان زیبا که بیشتر پاتوق نسل جوان مشهد است یک فضای بسیار دلپذیر را برای مراجعه کنندگان فراهم کرده است که در آن شما میتوانید از طعم و عطر متنوع قهوه، چای، کیک، نوشیدنیها و دهها میان وعده و غذای اصلی دیگر نهایت لذت را ببرید. یکی از غذاهای کافه فنجون که در میان مشتریان آن بسیار محبوب میباشد پاستایی میباشد که با هنرمندی تمام طبخ میشود و با طعم لذیذ خود شما را مشتاق خود میگرداند. کافه فنجون همچنین دارای یک حیاط خلوت بسیار زیبا و آرامش بخش میباشد که نظیر آن را شما به ندرت در جاهای دیگر میتوانید بیابید. اگر در هنگام گشت و گذار در میان جاذبه های گردشگری مشهد احساس خستگی کردید حتما باید سری به کافه فنجون بزنید تا ساعتی را در محیط دلپذیر و مخصوص آن به استراحت اختصاص دهید. مطمئن باشید در این مواقع شما میتوانید با امتحان کردن طعم یکی از نوشیدنیها یا خوراکیهای خوشمزه کافه فنجون انرژی خود را دوباره بازیابی کنید و برای مرحله بعدی گشت وگذار خود در میان جاذبه های گردشگری مشهد آماده شوید.