سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حمل و نقل عمومی در صربستان

 

 

صربستان یکی از مقاصد گردشگری محبوب در میان گردشگران ایرانی است. این کشور دارای جاذبه های گردشگری متنوعی است که در سرتاسر این کشور گسترانده شده اند. برای بازدید از این جاذبه های گردشگری نیاز است که شما در تور صربستان خود به نقاط مختلف این کشور سفر کنید. به همین دلیل لازم است که پیش از خرید تور از آژانس های مسافرتی اطلاعات مناسبی در مورد حمل و نقل عمومی در این مقصد گردشگری داشته باشید. تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا با حمل و نقل عمومی صربستان آشنا شوید.

 

1. اتوبوس

مهمترین وسیله حمل و نقل عمومی در کشور صربستان اتوبوس است. در این کشور شرکتهای اتوبوسرانی متعددی وجود دارد که مسافران را در بین شهرهای مختلف صربستان جا به جا میکنند. در تمام شهرهای کشور صربستان یک ایستگاه مرکزی برای اتوبوسهای بین شهری وجود دارد و شما به راحتی میتوانید با مراجعه به دفاتر فروش در این ایستگاهها بلیط مقصد مورد نظر خود را خریداری کنید. یکی از مشکلاتی که در مورد اتوبوس رانی در صربستان وجود دارد این است که اطلاعات آن لاین مناسبی از شرکتها وجود ندارد و تقریبا فروش اینترنتی بلیط اتوبوس عمومیت چندانی ندارد. به هر حال لازم است که شما در تور مسافرتی خود حتما از دفاتر رسمی فروش بلیط اتوبوس را تهیه کنید. البته در مقاصد کوتاه و هنگامی که قرار است سوار اتوبوسهای بین راهی شوید این کار ضرورتی ندارد.

 

2. راه آهن

یکی از رومانتیکترین وسیله ها برای گشت وگذار در صربستان استفاده از قطار است. شهرهای بزرگ صربستان دارای خطوط حمل و نقل ریلی مناسبی هستند که با پایتخت این کشور بلگراد متصل است. شما اگر دوست داشته باشید و همانگونه که ما به شما توصیه میکنیم میتوانید از قطارهای مسافرتی برای جابجایی در میان مقاصد گردشگری مختلف صربستان استفاده کنید. با این وجود باید این نکته را به شما یادآور شویم که همه شهرهای صربستان دارای ایستگاه قطار نیستند و شما ناگزیر خواهید بود که برای دسترسی به تعدادی از مقاصد گردشگری از حمل و نقل ترکیبی قطار و اتوبوس استفاده کنید.

 

3. سفر جاده ای و حمل و نقل خصوصی

یکی دیگر از راههای مناسب برای گشت و گذار در میان مقاصد گردشگری مختلف کشور صربستان اجاره خودروی سواری و زدن به دل جاده های زیبای این کشور است. البته ناگفته نماند که هزینه اجاره این خودروها ممکن است برای شما هزینه زیادی را در بر داشته باشد. با این وجود نمیتوان از محاسن استفاده از خودروی شخصی برای گشت و گذار در صربستان صرف نظر کرد. شما با کرایه خودرو شخصی به راحتی میتوانید در میان مقاصد گردشگری مختلف به گردش بپردازید و به بازدید از جاذبه های گردشگری و طبیعی این کشور که در مناطق دور افتاده ای قرار دارند بپردازید. بسیاری از جاذبه های گردشگری و مناظر طبیعی صربستان در شهرها و روستاهایی قرار گفته است که سفر جاده ای به آنها بسیار هیجان انگیز خواهد بود. چرا که شما فرصت آن را خواهید یافت تا در تعدادی از زیباترین و هیجان انگیزترین جاده های قاره اروپا رانندگی کنید، هر کجا که خواستید توقف کنید و بر اساس برنامه های شخصی خود زمان رفت و برگشت خود را تنظیم نمایید.

 

4. فرودگاههای صربستان

در کشور صربستان دو فرودگاه اصلی و بزرگ وجود دارد. فرودگاه اصلی این کشور در شهر بلگراد قرار دارد و فرودگاه دوم در شهر نیش در بخشی جنوبی صربستان واقع شده است. با توجه به مساحت کم کشور صربستان چندان منطقی نیست که شما در سفرهای داخلی خود در این کشور از هواپیما استفاده کنید. به عبارت دیگر شما تنها کافی است که در تور مسافرتی خود برای ورود یا خروج به این کشور زیبای اروپای جنوبی به فرودگاه بین المللی بلگراد بروید.