سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین سایتهای میراث جهانی یونسکو در مالزی

 

 

تعدادی از مهمترین جاذبه های گردشگری کشور مالزی به سبب تاریخ غنی آثار معماری و اهمیت طبیعی که دارند در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو قرار داده­ شده اند. پس چندان جای تعجیب ندارد که به شما بگوییم این جاذبه های گردشگری در بالای فهرست پر بازدیدترین مکانهای کشور مالزی قرار داشته باشند. تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید تا با تعدادی از این جاذبه های گردشگری آشنا شوید.

 

1. ملائکه

ملائکه نام یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور مالزی است که در بخش غربی این کشور و درست در کنار تنگه مالاکا قرار گرفته است. آثار معماری این شهر که بسیار از آنها از دوران استعمار هلندیها به جا مانده است قدمتی طولانی دارند و بسیاری از آنها در قرن پانزدهم میلادی تا قرن شانزدهم میلادی ساخته شده اند. این شهر تاریخی بی نظیر یک مقصد گردشگری چند فرهنگی است که شما در آن میتوانید شاهد حضور فرهنگهای گوناگون و یادگارهای تاریخی آنها باشید. پس جای تعجب ندارد که سایت گردشگری از جهانگردان میخواهند که هنگام گشت و گذار در میان جاذبه های گردشگری این شهر همه حواس پنجگانه خود را به کار گیرند.

 

2. جورج تاون

یکی دیگر از مقاصد گردشگری بسیار مشهور کشور مالزی جورج تاون است. این مقصد گردشگری که در فهرست یونسکو ثبت شده است در جزیره پنانگ واقع شده است و به سبب ساختمانهای تاریخی و سنتی خود که با رنگهای متنوعی تزیین شده اند در میان گردشگران بسیار مشهور است. شما با گشت و گذار در خیابانهای جورج تاون فرصت آن را خواهید داشت از محله ای که در قرن نوزدهم توسط استعمارگران بریتانیایی ساخته شده است دیدن کنید. علاوه بر این شما در این مکان زیبا میتوانید به نحو ملموسی با فرهنگهای مختلفی مثل چینیها، مالاییها و هندوها باشید و از همزیستی مسالمت آمیز آنها در این کشور نهایت لذت را ببرید.

 

3. پارک ملی گونانگ مولو

پارک ملی گونانگ مالو در قلب ساراواک قرا دارد. این جاذبه گردشگری به سبب تنوع زیستی گیاهان و جانورانی که در اینجا زندگی میکنند و بومی مالزی میباشند بسیار مشهور است. برآوردها حکایت از دارد که این پارک محلی محل زیست 17 گونه جانوری و 3500 گونه گیاهی منحصر به فرد است که تنها نظیر آنها را میتوان در مالزی یافت. علاوه بر گونه های زیستی منحصر به فرد اینجا،

شما در تور مالزی خود فرصت آن را خواهید داشت تا از منظره های طبیعی شگفت انگیز این جاذبه گردشگری مثل دره های عمیق و غارهای متعدد آن دیدن کنید. غارهایی که در اثر فرسایش آب در میان سنگهای لیمستون ایا شده است دیگر جاذبه گردشگری اینجا است. جاذبه گردشگری دیگری که شما باید حتما از آن بازدید نمایید آبشار پاکو است که از شهرت بالایی برخوردار است.

 

4. پارک کینابالو

اگر دوست دارید در میان جنگلهای بارانی مالزی به گشت و گذار بپردازید حتما باید از پارک کینابالو بازدید کنید. این پارک در صباح واقع شده است. این جاذبه گردشگری که در میان کوهنوردان بسیار محبوب است محل قرار گیری قله نمادین کینابالو است. برآوردهای اداره محیط زیست مالزی نشان میدهد که بیش از 5000 گونه گیاهی و 400 گونه جانوری در این پارک حفاظت شده زندگی میکنند. یکی از تفریحاتی که شما در این جاذبه گردشگری میتوانید انجام دهید پیاده روی و صعود به بالای صخره های متعدد این پارک ملی و تماشای منظره شگفت انگیز این پارک از بالای قله هایی مثل کینابالو میباشد. علاوه بر بازدید از گونه های جانوری و گیاهی و تماشای مناظر طبیعی شگفت انگیز شما میتوانید به روستای دوسان بروید و اندکی در مورد فرهنگ محلی مردم ساکن در این پارک بیاموزید.

 

5. میراث باستان شناسی دره لنگونگ

در قلب دره پوشیده از گیاه لنگونگ سه سایت باستان شناسی قرار دارد که دو تای آنها قدمتی بیش از 2 میلیون سال دارند. علاوه بر این جاذبه های باستان شناسی شما همچنین فرصت آن را خواهید داشت تا در میان 20 غار مختلفی که در نزدیکی رودخانه پیراک این دره واقع شده اند به گردش بپردازید. تعدادی از غارهای این منطقه محل کشف آثار باستانی میباشد که قدمت بسیاری از آنها به دوره پالئولیتیک باز میگردد. در مورد این جاذبه گردشگری باید گفت که بیشتر آثار تاریخی اینجا مربوط به دوره های پالئولیتیک، نئو لیتیک و عصر فلز هستند. یکی از کاملترین نمونه های اسکلت انسان نخستین نیز که با نام انسان پراک مشهور است در غار گوآ گونانگ رونتوچ این جاذبه گردشگری کشف شده است.

 

6. پارک جنگلی زمین شناسی کیلیم

منطفه حفاظت شده کیلیم دارای منظره های زمین شناسی و جغرافیایی منحصر به فردی است که در اثر قدرت شگفت انگیز طبیعت خلق شده است. این جاذبه گردشگری که پوشیده از جنگلهای بارانی است در جزیره معروف لنکاوی واقع شده است. بسیار از گردشگران بر این باور هستند که این پارک زیبا جواهر مخفی این جزیره زیبا است. شما علاوه بر بازدید از جاذبه های گردشگری طبیعی و زمین شناسی این پارک زیبا فرصت آن را خواهید داشت تا در میان رودخانه های اینجا به گشت و گذار بپردازید و از آب و هوای مطبوع اینجا نهایت لذت را ببرید.

تفریح دیگری که شما در این بخش از تور ارزان مالزی خود نباید فراموش کنید پیاده روی در میان این جنگل بارانی و بازدید از غار بسیار زیبای گوآ کلیوار و اشکال طبیعی آن میباشد.